top of page

Privacyverklaring IL VISSUTO

​

Versie: 1 januari 2026

Deze privacyverklaring legt uit hoe IL VISSUTO B.V. (“wij”) omgaat met jouw persoonsgegevens wanneer je onze website bezoekt, een reis bij ons boekt of op een andere manier contact met ons hebt.

​

1. Wie zijn wij?

​

IL VISSUTO B.V.
Galerij 1
4286 AS Almkerk
KvK-nummer: 98212575
E-mail: info@ilvissuto.nl
Website: www.ilvissuto.nl

Wij organiseren kleinschalige (maatwerk)reizen en incentive-reizen, voornamelijk naar Toscane.

Wij zijn de verwerkingsverantwoordelijke voor de persoonsgegevens die wij van jou ontvangen.

​

2. Op wie is deze privacyverklaring van toepassing?

​

Deze privacyverklaring is van toepassing op:

  • bezoekers van onze website,

  • (potentiële) klanten en reizigers,

  • deelnemers aan onze reizen en workshops,

  • personen die zich inschrijven voor onze nieuwsbrief (indien van toepassing),

  • contactpersonen bij zakelijke opdrachtgevers.

  • ​

3. Welke persoonsgegevens verwerken wij?

​

Afhankelijk van je relatie met ons en welke diensten je afneemt, kunnen wij onder andere de volgende gegevens verwerken:

Basisgegevens:

  • Naam, voornaam/initialen

  • Adres, postcode, woonplaats

  • Telefoonnummer

  • E-mailadres

Reis- en boekingsgegevens:

  • Gegevens over de door jou geboekte reis (bestemming, data, deelnemers)

  • Voorkeuren en speciale wensen (bijv. kamerindeling, eetwensen)

  • Betalingsgegevens (factuurnummer, betaalstatus; geen volledige bank- of creditcardgegevens als wij die niet zelf opslaan)

Bijzondere gegevens (alleen als echt nodig):

  • Medische of dieet-informatie alleen voor zover noodzakelijk voor de uitvoering van de reis (bijv. allergieën, lichamelijke beperkingen, gezondheid m.b.t. deelname)

  • Deze gegevens verwerken wij uitsluitend met jouw uitdrukkelijke toestemming.

Website- en communicatiegegevens:

  • IP-adres (via logbestanden / basisstatistieken)

  • Correspondentie per e-mail of via contactformulier

  • Eventuele feedback of reviews over onze reizen

  • ​

4. Voor welke doeleinden gebruiken wij jouw gegevens?

​

Wij gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor duidelijke en gerechtvaardigde doelen, zoals:

  1. Uitvoering van de reisovereenkomst

    • Het behandelen van jouw aanvraag of boeking

    • Het opstellen en verzenden van offertes en boekingsbevestigingen

    • Het doorgeven van noodzakelijke gegevens aan lokale partners (bijv. accommodatie, verhuurders, activiteiten)

    • Praktische communicatie rond vertrek, programma en terugreis

  2. Wettelijke verplichtingen

    • Administratie- en bewaarplicht (bijv. voor de Belastingdienst)

    • Verplichtingen rond garantieregelingen (zoals GGTO)

  3. Klantenservice en contact

    • Beantwoorden van vragen per e-mail, telefoon of via het contactformulier

    • Afhandeling van klachten of opmerkingen

  4. Marketing en nieuwsbrieven (alleen als je je inschrijft)

    • Versturen van nieuwsbrieven of inspiratie-e-mails

    • Je kunt je hiervoor altijd afmelden via de afmeldlink of door contact met ons op te nemen.

    • ​

5. Op welke grondslagen doen wij dat?

​

Wij verwerken jouw persoonsgegevens op basis van:

  • Uitvoering van een overeenkomst
    (bijv. omdat je een reis bij ons boekt of een offerte aanvraagt)

  • Wettelijke verplichting
    (bijv. bewaartermijnen voor onze administratie)

  • Gerechtvaardigd belang
    (bijv. het verbeteren van onze diensten, het voorkomen van wanbetaling, het afhandelen van vragen)

  • Toestemming
    (bijv. voor het ontvangen van een nieuwsbrief of het verwerken van medische gegevens voor dieet/gezondheid; deze toestemming kun je op elk moment intrekken)

  • ​

6. Met wie delen wij jouw gegevens?

​

Wij delen jouw gegevens alleen met derden als dat nodig is voor onze dienstverlening of als we daartoe wettelijk verplicht zijn. Denk aan:

  • Lokale partners (zoals accommodaties, vervoerders, verhuurbedrijven, gidsen)

  • Garantiefondsen (zoals GGTO)

  • Eventuele branchevereniging/verzekeraar, voor zover noodzakelijk

  • Onze boekhouder/administratiekantoor

  • IT- en hostingpartijen die onze website en systemen beheren

Met partijen die als verwerker voor ons werken, sluiten wij een verwerkersovereenkomst af om jouw privacy te waarborgen.

Als gegevens worden doorgegeven naar landen buiten de EU, zorgen wij – voor zover van toepassing – voor passende waarborgen volgens de AVG (zoals modelcontractbepalingen).

​

7. Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

​

Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld, met inachtneming van wettelijke termijnen. In het algemeen hanteren wij:

  • Boekings- en facturatiegegevens: 7 jaar (Belastingdienst)

  • Correspondentie en offerteaanvragen: tot maximaal 2 jaar na het laatste contact, tenzij een reis is geboekt (dan valt het onder de administratie)

  • Medische/dieetgegevens: alleen zolang nodig voor de betreffende reis; daarna worden deze verwijderd of geanonimiseerd

  • Nieuwsbriefgegevens: totdat je je uitschrijft

  • ​

8. Hoe beveiligen wij jouw gegevens?

​

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Denk aan:

  • Beveiligde verbindingen (SSL) voor onze website indien van toepassing

  • Beperkte toegang tot gegevens (alleen voor personen die dat nodig hebben)

  • Gebruik van sterke wachtwoorden en versleuteling waar mogelijk

  • Zorgvuldige selectie van verwerkers en hostingpartijen

  • ​

9. Cookies en websitegebruik

​

Onze website kan gebruikmaken van functionele en (beperkte) analytische cookies:

  • Functionele cookies: om de website goed te laten werken

  • Analytische cookies: om geanonimiseerde statistieken over het gebruik van de website bij te houden (bijv. via Google Analytics, indien ingesteld)

Als wij in de toekomst tracking- of marketingcookies gebruiken, zullen wij je hierover informeren en indien nodig toestemming vragen via een cookiebanner.

 

10. Jouw rechten

​

Op grond van de AVG heb je verschillende rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens:

  • Recht op inzage: je mag vragen welke gegevens wij van jou hebben.

  • Recht op rectificatie: je mag onjuiste gegevens laten aanpassen.

  • Recht op verwijdering: in sommige gevallen kun je vragen om jouw gegevens te laten verwijderen.

  • Recht op beperking van de verwerking: tijdelijk minder gebruik van jouw gegevens.

  • Recht op overdraagbaarheid: in bepaalde gevallen kun je vragen om jouw gegevens in een digitaal bestand te ontvangen.

  • Recht van bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen verwerking op basis van gerechtvaardigd belang of tegen direct marketing.

Wil je één van deze rechten uitoefenen? Neem dan contact met ons op via:

📧 [privacy-e-mailadres / algemeen e-mailadres invullen]

Wij reageren in principe binnen 1 maand na ontvangst van je verzoek.

​

11. Klachten

​

Ben je het niet eens met hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan?

Neem dan eerst contact op met ons, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Kom je er met ons niet uit, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de:

Autoriteit Persoonsgegevens
www.autoriteitpersoonsgegevens.nl

​

12. Wijzigingen in deze privacyverklaring

​

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen, bijvoorbeeld bij wijzigingen in onze diensten of wetgeving. De meest recente versie vind je altijd op onze website. Bovenaan de verklaring staat de datum van de laatste wijziging.

bottom of page